Folllow the Rainbow

Folllow the Rainbow

vineri, 31 august 2007

A venit toamna?

Am iesit pe hol. Un geam imens, de fapt doua, non-stop deschise. Vara e o bucurie sa privesti afara de aici, noaptea, spre dimineata si in zori. Miroase frumos, stelele stralucesc parca mai tare, pasarile canta neintrerupt, parca nici cainii nu mai latra atat de rau, iar vantul adie usor cateodata. La rasarit, cerul intreg e un imens curcubeu. Cand e furtuna, totu-i un vaj disperat, brusc, zmucit si impresionant... Totusi, trece.

Azi-noapte am inchis geamurile, era frig. Cerul era acoperit, lumina de jos se reflecta in norii compacti ca stralucirea zapezii iarna. Ce stele? Ce pasari cantatoare? Poate doar deja calatoare... Vantul nu adia, nici nu se isteriza, in schimb batea constant si monoton.

Cineva mi-a zis ca intotdeauna dupa Sf. Maria vara nu mai e vara adevarata. Asa sa fie? Si sa nu fi observat eu pana acum? Nu de alta, dar am impresia ca a venit toamna...

joi, 30 august 2007

love&music

Ma gandeam... Consumatorul de muzica (fie ea femeie, fie el barbat) are un profil aproape identic cu cel al unui mascul "average", in his mid 30s sau 40s, in continua cautare de nou, frumos si de... foarte juvenil.

Bineinteles, ca si in cazul oricarui barbat normal, si consumatorul de muzica isi decide febletile, primele iubiri, eternele seduse si seducatoare sau clasicele. Iar cele din urma raman adesea in sufletul muritorului de rand - mare amator de muzica - exact ca invechitele, prafuitele, desuetele, totusi valoroasele si indispensabilele... sotii.

In ceea ce priveste fidelitatea, si aici observ unele asemanari buclucase. Frecventa intalnirilor, dorinta ascultarii si puterea dragostei dintre cele doua entitati se micsoreaza la fel ca aceea a unui mare hit iesit din heavy-rotation. Iar cireasa cireselor: odata plictisit de o melodie, odata aparuta o alta ...................

Comparatii valabile si pentru femeile care "se simt", sa nu se simta apoi barbatii.......:-)

P.S. Rationamentul nu se aplica melomanilor... Deci nu mai dati cu pietre:-)
Daca va mai vin idei, adaugati si voi...

Nu-i iertati!

Pasagerii care sunt refuzaţi nejustificat la îmbarcarea în avion şi cei cărora li s-au anulat zborurile pot beneficia atât de compensaţii băneşti, cât şi de servicii de cazare şi masă. Decizia a fost luată de Ministerul Transporturilor şi este în conformitate cu regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului European.
Regulile sunt însă valabile numai pentru cei care călătoresc în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul anulării zborurilor, transportatorii nu sunt obligaţi să plătească compensaţii financiare pasagerilor dacă demonstrează că anularea s-a produs din cauza unor evenimente grave neprevăzute care nu pot fi evitate. În cazul în care zborurile au întârzieri mai mari de două ore, pasagerii au dreptul la asistenţă gratuită din partea transportatorilor. Aceasta constă în oferirea de mâncare, asigurarea cazării la hotel şi a transportului între aeroport şi hotel. Dacă întârzierea zborului e mai mare de 5 ore, atunci pasagerii au dreptul să ceară returnarea banilor pe bilet.

Sursa: Realitatea TV

miercuri, 29 august 2007

In Napoli e murdar! La noi "este" murdari....

Ma apucasem sa scriu despre mizeria din Napoli inca dinainte sa plec de acolo... Nu stiu de ce m-am oprit. Dar ma bucur ca am asteptat. Tocmai am realizat ca am o mare dilema: e mai bine ca la ei sau ca la noi?
Oamenii aia parca iau cursuri, cu liniuta de la capat, de... "cum sa murdaresti si sa imputi mai tare":
- Pentru un peisaj macabru al strazii si o mireasma ucigatoare, adunati cat mai multe deseuri amestecate, in saci de plastic si cutii, preferabil sparte, si aruncati-le pe toate lungimile, partile si colturile potecilor sau trotuarelor.
- Pentru o cat mai pestrita ornare a gardurilor si bordurilor, lasati asezonate bucati de ambalaje de plastic si hartie cu sticle de bere, fara nici cea mai mica intentie de a le arunca la un loc cu celelalte deseuri din sacii oricum rupti...
- Pentru atragerea oaspetilor si impresionarea lor pana la lacrimi, in zonele turistice ca Reggia di Caserta, presarati pe intreaga lungime a soselelor hartiute si hartioare sau alte ramasite ale civilizatiei... actuale.
- La colectare, toti gunoierii sunteti obligati sa adunati mai intai cartoanele. La al doilea drum, eliberati trotuarele de pet-urile cu o capacitate mai mare de 5 litri. Nu acordati atentie si prioritate resturilor menajere, animalelor moarte sau altor organice amestecate - cu putin noroc isi castiga pe bune denumirea de biodegradabile, in cateva zeci de ani...
- Toti responsabilii si autorizatii, furati fara remuscari fondurile pentru amenajarea gropilor de gunoi din vecinatatea minunatei metropole si, in afara de stoparea eruptiei Vezuviului, rugati-va si ca in scurt timp sa nu va loveasca vreo ciuma, dizenterie sau alta molima.

Oameni buni, Bucurestiul nu e murdar. Nu e murdar rau. Nu e murdar cum e Napoli.
Este absolut ciudat ceea ce se petrece acolo. Iar asta pt ca am observat, paradoxal, ca oamenii nu sunt murdari, ba din contra: sunt stilati, machiati, bine imbracati si foarte spalati. Spre deosebire de unii romanasi de la noi de pe meleaguri, care nu cu mult timp in urma "mi-au mutat nasul" o data in plus... Si la un moment dat poate chiar mi-l mutau la propriu, daca ma mai strambam mult din cauza mirosurilor combinate de transpiratie, mizerie, alcool, haine nespalate si alte "odoruri"......
Totusi, ca aspect macar, Bucurestiul si provincia nu sunt ca locurile din si de langa Napoli...
Asadar, in Napoli e murdar, la noi "este" murdari. O fi mai bine ca ei sau ca noi? :-)

luni, 27 august 2007

moldoveneasca de la basarabia - romana de la noi

sa finisam = sa bem, sa terminam (ceva, orice);
nicio lacrima = pana la fund;
castratie de par = a se tunde;
lada postala = cutie postala;
rutiera = maxi-taxi;
butelii = sticle;
a pierde ghidonajul = a pierde controlul asupra volanului;
pipernita = scrumiera;
BIBISI = B.B.C.;
batuta de gaina = snitel;
frite = cartofi prajiti;
ciai = ceai;
complex comercial si de agrement = mall;
galseava pi cer = razboiul stelelor;
magazin deschis vesnic = magazin non-stop;
palitura de osanda = lovitura de la 11 m;
palitura de ungher = corner
palitura crancena = lovitura fulgeratoare;
strajer = soldat universal.

Pe de o parte, multe expresii si cuvinte din moldoveneasca sunt traduse ad-litteram din rusa. Din astea de mai sus nu stiu care, ce si cum. Nici nu-mi dau silinta sa aflu. Foarte multi basarabeni sunt pe jumatate rusi sau rusi in toata regula... Doar din motivele astea si imi pot explica foarte clar de ce basarabenii nu se considera romani.
Pe de alta parte, in Transnistria sunt trei limbi oficiale, cu etniile aferente si combinatiile dintre ele: rusa, ucraineana, moldoveneasca... E de inteles de ce nu mai vor sa fie numiti moldoveni. Imi spune cineva ca, daca te aud vorbind engleza, iti dau cu sticle in cap, pe strada. Iar batranii care mai stiu niste limba romana(moldoveneasca:-) nu vor s-o vorbeasca. Sa fie de vina Armata 14 de acolo?
Sa nu mai spun ca e absolut ciudat sa vezi sub poza lui Eminescu niste chirilice de toata incomprehensibilitatea pentru ignorantii de romani d-astia adevarati.
Asta e! Si romanii mai "divorteaza"! Iar eu am invatat foarte bine si cu mare drag istorie!!!:-)

Nu stiu de ce am aberat acum asa. Ar fi trebuit sa fie un post de starnit zambete... Stiu doar ca la un moment dat chiar imi pasa enorm de mult!!! As putea-o deci lalai oricat pe tema asta. Doar ca nu cred ca mai e vreo sansa ca cineva sa se mai considere "frate" cu mine, asa ca... citesc iar translatarile de mai sus si fac haz de necaz.

vineri, 24 august 2007

Clasa mea de actorie, partea a-II-a






Tudor, prieten si atent observator, mi-a sugerat cate ceva. Nu stiu daca o sa fiu in stare sa mentin ideea lui, dar cu pozele astea sper sa mai colorez atmosfera de pe blog, s-o-mbogatesc si s-o mai relaxez.
Aici, anul al-III-lea, Caragiale.

Clasa mea de actorie, partea I






Univ. Hyperion, actorie, clasa prof. Catrinel Dumitrescu, Emil Hossu. Foto anul I, sem. al-II-lea (2005)
Mai multe aici.

luni, 20 august 2007

ANUNT important pt. ACTORI

Catalin Fartaes, actor si el, coleg al meu la Realitatea si om de bine, a lansat un blog fffffffffffffffffffffffff special.... Ne ajuta adica pe toti nestiutorii cu info despre castinguri. Este absolut minunat ca exista! Si Cata, si blogu'... Iar pe aceasta cale ii multumesc si eu fffffffffffffffffffff muuuult, asa, de nebuna ce sunt!:-)

Perle, perle, perle, perle, savuroase perle

Mi-a placut la nebunie acest post "perlat"... Daca doriti o portie copioasa de ras matinal, seral sau de pranz, intrati pe link-ul postului lui cathalin.
Exemple furate de la el, sper sa nu se supere:
- Lapusneanu era un tiran care gasea placere in schingiuiri adica avea cruzime statica.
- In secolul al XV-lea limba vorbita de popor era considerata vulgar si n-o vorbea nimeni.
- Familie de cuvinte: magnetofon, telefon, microfon… sifon.
- Personajul lui Camil Petrescu are constiinta pura, dar incarcata. El priveste retrospectiv spre viitor si se izoleaza de cei din jur sinucigandu-se.
- Toma Alimos se razbuna pe boierul Manea care l-a ranit mortal pe la spate cu ajutorul lasitatii.
- Felix si Otilia fiind lipsiti de dragoste paterna si-o acordau reciproc.
- Datorita faptului ca Lapusneanu chinuia pe boieri taindu-le nasul, urechile, mainile etc., el le-a devenit antipatic acestora.

P.S. Spuneti-mi ca asa tineri "promitatori" au existat dintotdeauna. Nu-mi spuneti asa ca sunt doar cei din noile generatii, va imploooooooorrrrrr!

vineri, 17 august 2007

Nu e pt. toti post-ul asta! Decat daca aveti rabdarea...

De la link-ul asta a pornit un dialog intre mine si adi, apoi intre adi si nelu': http://www.gabrielacretu.ro/lectura-obligatorie.html

Nelu (orice "calugar" ar fi el) ma determina si pe mine sa iau atitudine si sa-i explic exact de ce noi (eu, adi si chiar gabriela cretu) am considerat ca fiind trist felul in care Dictionarul explicativ ilustrat al limbii romane defineste femeia si barbatul, indiferent ca se explica termenii cu sensurile folosite cel mai des.
Doar comparativ luate cele doua intrari ale dictionarului, si tot ar fi jignitor pt femeie!

barbat
* persoana adulta de sex masculin, barbat de stat
* sot
* om puternic, curajos, de actiune
* curajos, voinic, puternic, activ
* care tradeaza barbatie, curaj, vitejie

femeie
* persoana adulta de sex feminin, femeie de serviciu, femeie la toate
* persoana de sex feminin casatorita, sotie, nevasta
* familie, femeia si copiii unei familii
* epitet pentru un barbat moliu si fricos
* femeie de strada, prostituata

Trei semnificatii ale "barbatului" sunt legate de cat de voinic si curajos este, cand de fapt oricum era nevoie doar de doua in sensul asta atat de "viril": "barbat" ca substantiv si "barbat" ca adjectiv. Pt ca de fapt sensul cuvantului "barbat", explicat prin "om puternic, curajos, de actiune", este folosit doar ca adjectiv, din cate imi pot eu aminti acum.
De ce nu s-a explicat, printr-un fel de analogie sau corespondenta, si "femeie" ca: om delicat, sensibil, neinteles, ocrotitor, etc sau alte caracteristici proprii sexului feminin? :-)) E adevarat ca nu se foloseste des cuvantul "femeie" in sensul de delicat, sensibil, etc. Sunt carcotasa acum. In schimb, stiu eu un sens al cuvantului, pe care il mai aud din cand in cand, care e onorant pt. femei si care e folosit tot mai des cu semnificatie de om puternic, curajos, de actiune, activ....

La femeie vorbim de doua explicatii in sens de "femeie de casa, mama" - n-am inteles necesitatea repetarii acestui rol al femeii???

Un alt sens defineste tot "barbatul" - oricum, aici nu sunt de vina autorii pentru ca unii barbati nu sunt chiar asa de voinici si curajosi:-) Iar asocierea lor cu femeia, vine din mentalitatea populara, deci recunosc din nou ca nu e vina autorilor. Dar, cel putin logic, se bate cap in cap cu definitia "barbatului" curajos si voinic, sa nu mai spun ca oricum jigneste tot femeia. Adica numind "femeie" un barbat molau si fricos e ca si cum definesti femeia ca fiind molaie si fricoasa..., nu??? Iar in cazurile astea oricum eu stiam ca li se spune "fetite", nu "femei".... Deci poate la cuvantul "fetita" trebuia adaugat sensul asta... Aici e vina autorilor, cred ca au gresit intrarea, totusi.

Pe de alta parte, asa cum spui femeie prostituata, poti foarte bine spune si barbat gigolo.... Adica: asa cum spui "mi-am luat o femeie", spui si "imi trebuie un barbat"... Trebuia neaparat adaugat si la barbat sensul asta de "prestari servicii sexuale", nu?

Asa cum trebuia adaugat la barbat si sensul de hamal, barbat bun la toate, muncitor cu ziua, mana de lucru, mana forte, prin corespondenta cu explicatia "femeie la toate". Sau doar in engleza e valabila expresia "jack of all trades"? Si aici exagerez putin. Intr-adevar in expresiile din limba romana nu exista barbat bun la toate, decat poate intr-o traducere a expresiei din engleza. Dar nici "femeie la toate" nu-mi aduc aminte sa existe!!!!

Despre asta era vorba, draga NELU', nu despre rolul femeii de mama... Pe asta il cunoastem si chiar ni-l dorim la un moment dat toate, asa cum si voi va doriti la un moment dat sa fiti tati. O dorinta si un rol transmise de generatii ambelor sexe.
Si, asa cum femeia este mama, asa si barbatul este tata. Asta inainte si independent de ocupatiile fiecaruia, ca sunt primari, presedinti, doctori, asistente medicale ( sau asistente medicale barbati) .
In plus, da-mi voie sa iti aduc la cunostinta ca in societatea si timpurile in care traim noi, sunt extrem de multe familii in care femeia si barbatul impart totul in mod egal, inclusiv responsabilitatile materiale sau casnice. Sunt mame care au rol de tata si tati care fac treburi de mame.
Si nu cred ca D-zeu a lasat scris pe undeva ca barbatul este capul si femeia e trupul... Sunt familii in care deciziile le iau foarte des femeile sau casa este tinuta de ele chiar si material, pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp. Asa cum exista si varianta inversa. Si, chiar daca vizai un sens metafizic sau metaforic al afirmatiei, mi-e greu sa fiu de acord cu veridicitatea ei. Lumea evolueaza. Daca pastram anumite obiceiuri sau raporturi umane de demult, ar fi insemnat ca si acum sa locuim in pesteri sau in societati sclavagiste! Sa spui ca asa a lasat D-zeu de la facerea lumii, este echivalent pentru mine cu acea convingere a unora ca "in spatele oricarui barbat de succes sta o femeie desteapta, puternica", AFIRMATIE CU CARE DE ASEMENEA NU SUNT DE ACORD.
In completarea indignarilor mele aduc in fata si comentariul lui Adi, ca raspuns la comentariul tau "crestin" si adaug ca nu sunt de acord cu ultima lui fraza, tocmai pentru ca eu cred in om ca individualitate, cu puteri si capacitati nebanuite si proprii fiecaruia indiferent de sex, dar ii respect opinia, asa cum respect si opiniile tale:

exact abordari de genul asta conduc la perpetuarea stereotipurilor de genul ”femeia sa stea la cratita, barbatul conduce, barbatul e intelept, bla, bla”. si ca sa nu vorbim in teorie, uita-te si tu pe statistici sa vezi cate femei sunt batute de catre ”sotii intelepti”, uita-te care e venitul mediu comparat intre femei si barbati si alte din astea. e vorba de realitate, nu de vorbe goale. daca era dupa ”crestinii” ca tine, femeile n-ar fi votat nici acum. basca sa apara cazuri atat de ciudate ca finlanda cu presedinte femeie si peste 40% din membrii parlamentului femei, sau germania cu angela merkel cancelar. ba mai mult, sunt sanse sa vezi si culmea puritanismului , SUA conduse de o femeie, Hillary Clinton. Te asigur ca toate se descurca si in postura de mama. Ar trebui sa-ti pui niste intrebari serioase legate de interpretarea textelor crestine, asa incat sa realizezi ca ortodoxismul nostru este ”cam ” discrimintoriu cu femeile, in timp ce catolicismul si protestantismul nu. mai degraba ne asemanam cu islamul. asa ca mai gandeste-te inainte sa arunci insulte din astea asupra genului feminim. singura diferenta dintre cele doa genuri tine de forta fizica. mental, s-ar putea chiar sa stam mai prost, noi, barbatii

P.S. DEXI - Coordonator ştiinţific: Eugenia Dima; Autori: Eugenia Dima, Doina Cobeţ, Laura Manea, Elena Dănilă, Gabriela E. Dima, Andrei Dănilă, Luminiţa Botoşineanu.
Varianta italiana a dictionarului, de care zice Adi, nu mai vreau sa stiu ce autori are.

joi, 16 august 2007

Pentru toti baietii sau barbatii:-)

Pentru toti baietii sau barbatii care vor sa afle si sa inteleaga, in cazul in care nu stiau deja... Chirila are mare dreptate aici, daca vorbim despre o femeie normala. E drept ca mai sunt si cateva comentarii ale post-ului care pun si alte probleme, dar faza cu "atentia" e destul de adevarata.

Varianta care ma face sa-mi doresc sa mai cant

JE T'AIME - LARA FABIAN LIVE

Varianta cunoscuta

Lara Fabian - Je t'aime

Gianluca Grignani - La mia storia fra le dita

Baiatul asta facea toate fetele din Italia sa innebuneasca, acum vreo 10 - 15 ani. Oare ce-o mai fi cu el?

Mi-era dor de doamna asta

Patricia Kaas - Mon Mec a Moi

miercuri, 15 august 2007

De ceeee???

De ce un film absolut cuceritor cu Roger Moore, care ma atrage si ma tintuieste pe vecie in fata tv-ului, dintr-o data imi face greata si ma trimite la o reluare cu TeoViziunea de pe Romantica?

Pt ca Roger Moore, sexy, superb conturat, respirand vi...goare, are tot timpul camasa descheiata ostentativ la mult mai multi nasturi decat mi-e mie necesar....
Dupa ce ca ma chinuiam sa nu mi-l imaginez la varsta actuala, mi-l mai si servesc ca pe o primadona de budoar... Stiam ca tertipul asta ieftin se foloseste doar pentru dominisoare. Sau faptul ca e englez schimba putin orientarile?:-) Macar e casatorit a patra oara.
Ma intreb de ce n-am observat pana acum. Oare asa era in toate filmele?

Ma duc sa mai vad o data, poate m-am inselat:-)
Acum i-au introdus un papion sub barbie si l-au pus sa traga cu pusca. M-au mai linistit.

marți, 14 august 2007

Eternul razboi "proprietar - chirias"

Un razboi tacit.
Un razboi mocnind, gata oricand sa se reaprinda.
Un razboi intre tine si EL - oricine ar fi - cel dinainte sau cel de dupa.
Un razboi pentru care nu se mai stiu nici cauzele, nici rosturile.
Un razboi aparent fara premisa combustiei, dar in care se atinge paroxismul vitezei de declansare dintr-un subconstient marcat intr-un constient isterizat, de la 0 la 100 in cateva miimi de secunda...
Un razboi in care castigator nu poate fi decat EL, indiferent ca vrea sa pleci sau nu, sa-i mai dai sau sa-l scutesti pe EL de dat, sa te viziteze inopinat sau sa te controleze nemotivat.
Un razboi intre "capitalistul" scapatat, ratat sau frustrat si capitalistul nemilos, "adevarat".
Un razboi iminent, pierdut din start.

Razboiul etern intre proprietar si cel care a-nchiriat.

luni, 13 august 2007

Monica per Andrea, i ragazzi per me:-)

"Stasera pago io" - Fiorello, Ramazzotti si Monica Bellucci.

Am crezut ca a fost o faza a copilariei. Nu e adevarat. Atunci cand vine vorba de divertisment, ma lasa in continuare fara grai transmisiunile, decorurile, cadrele, luminile, atmosfera, carisma si fastul nebunilor astora (fie ei italieni, spanioli sau francezi). Aveti rabdarea sa vedeti ultimele 4-5 minute. O simpla emisiune tv la ei este mai mult decat un mare festival la noi, iar la noi nici festivalurile nu-si mai permit mari cheltuieli - asta in eventualitatea in care se mai fac.
E adevarat ca televiziunea romana moderna a ajuns abia la adolescenta si, pe langa pregatire si maturitate, ii lipseste poate si o istorie de imperiu colonial. Totusi, ar fi cateva trusturi sau case producatoare care si-ar putea gandi si cheltui altfel resursele. La noi se recurge la o eterna reteta de succes.
De la baia de lumina si decorurile tipatoare, cateva camere, cu rare cadre in miscare, la aceleasi formate, cu aceiasi invitati, abordand aceleasi teme sau concursuri stupide si pana la aceiasi prezentatori numarati pe degete si adunati de pe scenele muzicii sau de prin penumbrele ei, divertismentul la noi este intr-o adormire de cosmar.
Nu cred ca am mai avut placerea sa urmaresc in ultima vreme o emisiune intreaga de la noi. Si poate nu doar din cauzele de mai sus, cat si pentru ca prea multi cantareti sau actori vor sa si prezinte, prea multi prezentatori vor sa si cante sau sa joace, in asa fel incat m-au intoxicat cu prezenta lor peste tot si fara pauza. Nu le fac o culpa din asta, daca sunt talentati, carismatici si priceputi. Doar ca imaginea se consuma si ea, poate mai repede si mai crunt decat orice alt produs de pe piata.

Oricum ar fi, suntem inca departe de performantele italienilor. Iar exemplul de sus este doar un moment absolut banal de cantat si defilat intr-un studio, cu usoare accente ducand in derizoriu si cu trei vedete delimitandu-se clar: un muzician, un prezentator si cantaret, un actor(diva). Va dati seama si singuri:-)

Stiu ca repet, dar... ce decor, ce lumini, ce orchestra, ce transmisiune, ce cadre, cati oameni si ce atmosfera... Alaturi de acel "je ne sais quoi" al protagonistilor, fiecare rezumandu-se la a nu deschide gura mai mult decat necesar sau decat era hotarat in scenariu. Si, in acelasi timp, ce pretext simplu, fara mari si complicate pretentii, dar exploatat la maximum cu toata artileria unui eveniment tv, in care pe deasupra se canta si live.

LATER EDIT: Mai vezi cateodata si pe la noi ceva asemanator, la "Dansez pentru tine" sau la diferite festivaluri si preselectii de Eurovisioane... Dar prea rar.
Daca sunt prea dura si exagerez, rog, nu dati prea tare cu pietre.

duminică, 12 august 2007

"jocuri de noroc"

Dupa o seara imbibata in jocuri de noroc, dupa campionate neobosite de Baccara sau Yams, am ajuns cu totii la cateva concluzii:
1. In virtutea zicalei "prost sa fii, noroc sa ai", am hotarat ca pentru a castiga la joc trebuie "sa pacalesti norocul, facand pe prostul".
Iti iese doar de cateva ori. Nu-i fraier norocul:-)

2. Cand ai nevoie sa dai Baccara, reusesti doar o data pe an. La Yams ajungi foarte des sa dai sase zaruri de acelasi fel, doar ca inutil si cand nu-ti trebuie. Am observat deci ca "la jocurile de noroc, hazardul face misto de tine" .
Iar iesi tu pacalit:-)
Concluzia frustratilor: mai bine iti pui mintea la contributie si faci altceva, mai cu cap. De inteles, oricum nu vei intelege algoritmul si mai esti si tot timpul batjocorit...

LATER EDIT: Valabil si pt LOTO:-) Doar ca la LOTO e bine sa mai incerci din cand in cand.

joi, 9 august 2007

Cum suna telefonul tau?

Paraschivescu este apreciat, hulit, iubit, urat sau indiferent unora, dar - stiti cum e- totusi, citit de multi. Si de mine.
Turcescu (se) intreba in Dilema Veche (nr.178) daca "Tu iPhone?" si observa "nevoia" unora de a fi primi-posesori ai unor minuni tehnologice, poate nu doar dintr-un capriciu, ci deja ca un mod de viata.
De modul asta de viata, care include imperativ telefonul mobil se leaga si Paraschivescu in articolul de azi din EVZ, "Tonuri si oameni".
A observat ceea ce poate toti am gandit cat de cat la un moment dat. Cu totii ne-am minunat la auzul unor sonerii de mobile sau ne-am enervat sau am devenit brusc interesati sau doar ne-am amuzat sau pur si simplu am aplicat o stampila pe posesor.
Ma intreb cati dintre noi am ales tonurile sau melodiile telefoanelor pentru ca intr-adevar ne place cum suna si ne reprezinta? Si cati am facut un exercitiu ipocrit de imaginatie si am decis sa alegem ceea ce "ar da mai bine" la "look".
Mai sunt si unii carora nu le prea pasa cum suna telefonul tau sau al lor. Cred ca ei sunt ceva mai normali si mai putin "chinuiti". Cinste lor!:-)

M-am saturat de inchistati!

In sensul pe care il atribui eu cuvantului "inchistati": conformisti speriati, conservatori convinsi sau conformisti din lipsa de alte idei... M-am saturat sa vad chiar prieteni buni care pierd esenta, legandu-se de detalii mici si fara importanta...
1. Cine spune ca, daca prezinti un jurnal de stiri la tv, in care nu e vorba de triste, nedorite tragedii, nu ai voie sa zambesti?
2. Cine spune ca, daca o musca iti da tarcoale, trebuie s-0 lasi sa ti se aseze pe nas si s-o suporti cu stoicism doar pt ca nu ai voie sa te misti? Si nu devii oricum penibil, nu oricum se duce tot aerul de mare seriozitate?
3. Cine spune ca, daca iti intra un fir de par in ochi trebuie sa-l lasi sa-si faca de (si pe) cap cu tine si vederea ta? Si daca nu mai vezi deloc, atunci cum o mai rezolvi?
4. Cine spune ca intr-o situatie speciala, la telefon cu autoritati, demnitari, oameni normali, in cazul in care se intra in prea multe detalii, nu poti sa multumesti, sa explici ca nu mai este foarte mult timp si sa treci la urmatorul punct??? Nu asta este rolul unui moderator? Se mai intampla sa mai fii si moderator (chiar improvizator), nu doar cititor de prompter... Spre uimirea unora...
In ceea ce priveste strict prestatia de prezentator, nu sunt de acord ca daca esti acolo trebuie sa fii teapan, fara mimica, aproape neuman, cum mi-au sugerat unii.
A se face diferenta intre ceea ce am explicat si ras tembel si isteric, dat din maini, gesticulat aiurea si necontrolat, pudrat sau pieptanat in direct sau dat explicatii aiurea si inutil...
Asadar, m-am saturat de inchistati. Sa vina ei sa prezinte!

P.S. : Atunci cand ajungi la un asa grad de relaxare si incredere, incat sa fii in stare ca in studioul in care prezinti sa sustii un dialog dezinhibat, o conversatie naturala si absolut normala, facand abstractie de camere si conventionalism, atunci ar trebui sa fii fericit pt gradul de desavarsire atins. Telespectatorul altfel se identifica si se obisnuieste cu rolul de invitat in discutia ta, atunci cand bariera conventiei si prefacatoriei e depasita de ambele parti.

Diferenta intre un prezentator natural si unul "inchipuit" este aceeasi ca intre un actor bun care te convinge si unul ridicol despre care nu doar stii ca joaca, dar mai joaca si prost!

miercuri, 8 august 2007

Mame neglijente

M-am trezit intr-una dintre nopti cu Ionut, colegul meu de la sunet, care era extrem de revoltat si ma ruga sa spun cuiva, sa scriu undeva, sa facem ceva.
Ionut zice ca mai ales in intersectiile de la Unirii si Muncii sunt tot timpul femei (mame) cu copii foarte mici care stau sa cerseasca. Ce-l deranjeaza, intr-atat incat a anuntat si politia, e ca femeile astea isi tin copiii ore in sir, nedormiti, nemancati, pe strazi, in frig sau arsita. Pe de alta parte, nicaieri in Europa nu mai vezi copii pe strazi, cersind. Cum cresc si ce devin astfel de copii nu are rost sa ne mai imaginam...
Politia nu face nimic, asistentii sociali nu se pot implica daca nu cunosc situatia si persoanele.
Intereseaza pe cineva subiectul?

marți, 7 august 2007

Ce mai zice si face romanu'

Ce am gasit pe la prietenii prietenilor...

Ce mai fura romanu', in afara de ceea e "imparte" pe oDC:-) - pe blogul lui Tiberiu Popovici, student la actorie care "face stand-up comedy de obicei pe propria persoana", dupa cum spune chiar el.

Ce mai scrie pe zidurile sau stalpii patriei - pe blogul colegului meu de la actorie, Bogdan Corsatea (se prezinta singur acolo, eu zic doar ca-i talentat:-)

Declaratie

Am cautat intotdeauna sa ma implic in tot felul de munci care sa includa intr-un fel si artisticul. N-am renuntat niciodata la partea asta a felului meu de a fi. N-am crezut, la inceput chiar n-am vrut sa prezint stiri sau sa lucrez intr-o redactie de stiri.
Am ajuns insa nu doar sa inteleg necesitatea si utilitatea "jurnalismului" obiectiv, dar chiar si pe ale aceluia "subiectiv", atunci cand e ingurgitat de oameni care pot si stiu sa discearna.

Apreciez opinii derivate din fapte concrete si chiar din instinctul sau bunul simt al unui muritor de rand. Dar de la opinii, la injurii, invective si afirmatii vulgare, grobiene (putin spus), nesustinute de probe, cu si despre tot felul de categorii sau profesii umane, observ ca pe internet drumul este destul de scurt si mai putin cenzurat sau reglementat.
Apreciez si rebelii cu sau fara cauza sau nebunii regelui, care expun sau deconspira adevaruri istet si cu har, dar... observ ca si "nebunii" sunt impartiti in bufoni si in smintiti.
Iar, daca vorbim doar de oameni care n-au ce face si se amuza scriind tot felul de aberatii, atunci observ o data in plus ca si "natangia" poate fi de mai multe feluri.

Vorba colegului si prietenului meu de la actorie (daca el este cel care a comentat, se stie singur), in cazul in care voi mai gasi mesaje ciudate, acuze fara dovezi si vorbe urate, fara sens, nu ma vor mai interesa. Nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici nu acuz nefondat. Imi doresc insa mentinerea unui anumit nivel de exprimare. Oamenii se pot "dojeni" si mai putin "colorat"!!!

Reglementarea sau cenzura(cum vreti sa le numiti) sunt activate de acum mult mai serios, prin moderarea comentariilor. Oricine are placerea si nevoia sa scrie, o poate face oricand. Dar, daca insulta si calomnia au fost dezincriminate in noul cod penal, atunci pe blogul meu imi rezerv eu dreptul sa le acuz, sa le controlez si sa le "inchid". Chiar daca nu se refera nominal la cineva anume.

luni, 6 august 2007

Incepe scandalul

1. Un articol in EVZ. Interesant si mai putin obisnuit, mai ales pentru cititorii printre randuri si tocmai pentru ca este vorba de un prelat.
2. Un alt articol in EVZ.
3. Intrebarea zilei la Realitatea TV: Care credeţi că este motivul pentru care membrii Sfântului Sinod nu au făcut încă publică componenţa Colegiului Electoral Bisericesc?
4. Ce spune „Raportul Tismăneanu“ despre trecutul lui Teoctist Arăpaşu, gasiti in Gandul, aici.

Nu stiu daca incepe un mare scandal mediatico-politi-confesional care sa nu se dezumfle - ca de obicei - cat ai clipi si fara sa ne dam seama, daaaar... poate ca e bine sa se mai scuture din cand in cand si sutanele unor evlaviosi, sa nu incremeneasca de prea multa smerenie.

duminică, 5 august 2007

Alexandrina Hristov - Merita dat click pe link-uri


Nu vreau sa-l copiez in vreun fel pe Morar... Nu vreau sa se creada ca ma inspir de la altii, dar pana la urma nu fac nimic rau, cred eu, spunand intregii lumi ca DA, fata asta merita bagata in seama. I-am "furat" o pictura s-o vedeti si voi. Oare s-o supara?
Mai multe, muzica si pictura, pe link-urile de mai jos. Ascultati neaparat "Numai tu".

http://www.alexandrina.ro/pictura.php
http://phoenix.ro/artist/alexandrina/down.html

Raspuns la propria-mi intrebare

Chiar daca era una retorica... (Care copil se mai duce in ziua de azi cu bunica la biserica, duminica?)
Am numarat azi-dimineata 16 bucati copii, veniti cu bunicii la biserica. Daca inmultim 16 cu aproximativ 34 biserici "active" (numarate si vizualizate de mintea mea care n-are ceva mai bun de facut la ora asta), avem un numar de 544 bucati copii pe Bucuresti (fara Ilfov). Mai mult sau mai putin... Gata, m-am linistit:-)

sâmbătă, 4 august 2007

La recomandarea lui Andrei

Gianna Nannini - I maschi

manipulare:-)

Cu referire la niste post-uri mai vechi ale mele, dar si la unul nou al Oanei... (ca doar am copilarit amandoua).
Daca pana acum eram confuza, acum sigur mi-a trecut. M-am prins, fratilor! Fluturii au disparut pt ca au fost luati de Al Gore ca sa ne manipuleze pe noi cu prostii din astea: incalzire globala, disparitia unor specii... Niste aberatii...
Pacat ca n-a luat si pisicile si cainii de pe strazi sau gandacii de bucatarie, moliile, tantarii si mai ales mustele de pe plajele de la mare...:-)

LATER EDIT: am uitat de sobolanii de la blocuri - eu le stiu mai ales pe alea din Militari...

O parte din ceea ce nu mai vreau sa aud...

"Ce faci, draga?"; "Buna, draga"
"Dar de ce lucrezi doar noaptea?"
"Dar de ce te duci la munca atat de devreme?"
"Mai poti?"; "De ce nu te muti pe zi?"
"N-ai plecat? Ce mai faci pe aici?"
"Dar de ce va machiaza aia asa puternic?"
"Nici eu nu dorm decat trei-patru ore pe noapte"
"Mai poti?"
"Toata ziua te plimbi"
"Si... cum e vremea?"
"Ce faci, vedeto?"
"Sa stau si eu de vorba cu o vedeta"
"Sunt toti niste corupti nenorociti, n-ai ce sa le faci"
"Sa traiti bine" si toate variatiunile pe aceeasi tema

vineri, 3 august 2007

Multumiti?:-))

In urma coerentului:-) si onorantului post al lui Iulian Comanescu, am decis sa-mi modific putin detaliile din profil. Decizia a fost determinata de unele comentarii la post-ul cu pricina.
De ce? Tocmai m-a strafulgerat! Si eu sunt una dintre ele!!!!

Intr-un spirit glumet, doar de unii inteles, pentru a fi solidara cu alte domnisoare blonde (jurnaliste sau nu) si pentru a fi pe placul unor anumiti domni, la randul dumnealor mai blonzi sau nu (jurnalisti sau nu) si ca un tribut prietenei Oana Dobre, care-mi trimite jumatate dintre vizitatorii de pe blog, am decis: voi adauga imperativ sintagma "blog de fatuca blonda". Doar pt o zi! E de ajuns, cred:-)

P.S. Mi-am propus sa nu reactionez, dar nu ma pot abtine:-)) OOOOAAAANNAAAAAA???!!!!

joi, 2 august 2007

Fapt... surprins.





Roma, Pantheon, Piata della Rotonda. Turisti, imigranti... ambulanti. Politia... Vanzatorii dispar. Politia dispare. Vanzatorii se codesc, se urnesc greu, scaneaza terenul, dar reapar. N-am reusit sa aflu daca gentile erau "de firma", mi-a fost jena sa-i intreb:-)

LATER EDIT: Apropo de genti, cititi aici, la Mihai Morar... Genial.

La coada, cum am fost invatati?!

Companiile low-cost isi trateaza clientii cu o mare indiferenta. Asta se stie. Iti asumi riscul odata ce ai ales sa mergi cu ei. Mie personal mi s-a intamplat sa astept ca.... ore in sir in aeroporturi... Dar cel mai misto lucru: romanii sunt disciplinati pana la prostie. Si molipsitori. M-am amuzat, ca n-aveam altceva mai bun de facut, de romanii si italienii asezati la o coada impresionanta la imbarcare, timp de aproape doua ore, pentru.... nimic. Ca ma intrebam si eu, rautacios, oare or vrea sa prinda carne si lapte la alimentara sau sa ajunga primii in avion si sa ne faca celorlalti "in sac"? "Fratilor, oamen buni", imi venea sa strig, "luati loc, sunt scaune libere si sigur mai stam aici vreo doua ore". Ceea ce s-a si intamplat. Abia la a doua amanare a orei de plecare coada s-a injumatatit. Oricum, a ramas jumatatea cealalta, care nu dorea sa-si piarda "intaietatea" HAHAHA

miercuri, 1 august 2007

LEAPSA!!!! VEDETE!

Zece nume de persoane in viata cu adevarat VEDETE in Romania.
Un singur criteriu! Renumele! Sa le cunoasca si ciobanul de pe munte sau din vale (alaturi de prescolarul din satul vecin), si Andrei Plesu, Patapievici, Simion, Liiceaunu sau Anna Lesko:-)) Eu nu m-am hotarat inca.

Eu zic sa apelam la institutele de sondare.

La B1TV, aseara.

Emisiunea Lianei Stanciu, tema: IN UMBRA PATRIARHULUI.
La un moment dat s-a pus problema construirii Catedralei Mantuirii Neamului. Discutii despre locul ales, schimbat, controversat, revendicat... De ce, de catre cine, cum, din ce cauza.. Stiti si voi detaliile, nu le reamintesc eu. Cineva, parca George Roncea, a spus ca i s-a parut foarte mica Catedrala Patriarhala de pe Dealul Mitropoliei.
Si mie mi s-a parut!

Incercam sa adorm ieri dimineata, inainte de inmormantarea Patriarhului. Totusi, n-am putut renunta la un asemenea moment. Ma uitam ba pe Realitatea, ba pe TVR, ba pe Antena 3. Si, intr-adevar, la un moment dat mi-a trecut prin cap acelasi gand... Era prea mica.
Probabil sunt influentata de faptul ca am ajuns la Vatican, in si pe Bazilica Sf. Petru. O imensitate. O imensitate emanand un ceva anume inexplicabil, sacru, linistitor. Nu are rost comparatia... Asta au spus si ei in emisiunea Lianei... Iar credinta e credinta, cu sau fara edificii impresionante. Eu si altii ca mine stim asta, am inteles-o si din spusele parintelui invitat...

Si dau in alta. Sunt oameni care n-au insa rabdarea si aplecarea sa patrunda vorbele mestesugite ale unui preot in biserica sau invitat la tv... Nu e nimic nou in ceea ce observ, dar mai crunt este ca nu e nimic nou si modern nici in ceea ce spun si in felul cum spun preotii. Mai ales atunci cand isi propun sa dea povete, pilde, sa oficieze slujbe. Discursul lor este aproape de neinteles pt un mirean de la oras. Nepoata-mea nici macar nu stie ce-i ala "mirean"... :-) Noile generatii au nevoie de cuvinte pe intelesul lor, de povesti fara prea multe paranteze. Care copil se mai duce in ziua de azi cu bunica la biserica, duminica? Pe care il mai poti dezlipi de calculator, jocuri, reviste proaste?
Pana si Neagu Djuvara a scris "O scurta istorie a romanilor povestita celor tineri", in care a incercat sa spuna totul mult mai simplu, fara exprimari pretentioase, academice, specializate. Ba chiar a lansat-o si audio pe suport digital. Doar-doar or mai retine vreunii cate ceva.
Este deci o problema pe care o putem extinde oricarui domeniu. Indepartarea de spirit, traditie, valoare e o problema globala. Si, e drept, mai tine si de educatia din familie. Dar, oricum ar fi, tot cred ca si Biserica noastra are nevoie de o "aripa tanara". Iar Catedrala de pe Dealul Mitopoliei era destul de mica:-)

Asadar, nu e neaparat nevoie de San Pietro in Parcul Carol sau langa Palatul Parlamentului pentru a fi credincios. Dar, daca pana la urma se va construi Catedrala Mantuirii Neamului, ar fi bine sa mai existe enoriasi care s-o umple. Ganditi-va ca pana atunci se mai nasc niste generatii, care n-or sa mai stie nici ce-i aia "mantuire".