Folllow the Rainbow

Folllow the Rainbow

duminică, 19 aprilie 2009

Crăciun, Paşte sau Halloween?

De ce se duce aproape toată lumea să se calce în picioare într-un singur loc?
De ce se duc la cel mai mare şi central dintre locaşurile lui Dumnezeu?
De ce aduc politicienii lumina cu avionul de la Ierusalim, in faţa camerelor de luat vederi?
De ce la nici un minut după miezul nopţii, credincioşii se împing şi se drăcuie să-şi facă loc mai în faţă, mai aproape, mai lângă?
Pentru că de fapt lumea nu se duce cu adevărat să sărbătorească miracolul Învierii?
Pentru că de fapt lumea nu aude şi nu înţelege vorbele sau pildele propriei religii?
Pentru că de fapt lumea iese la distracţie si la etalat podoabe şi vestimentaţii, ca la Revelion sau ca la mall în week-end-uri?
Pentru că de fapt lumea nu simte să fie mai bună, mai potolită, mai smerită sau iluminată?

Câţi ştiu de fapt ce sărbătoresc exact şi de ce la Crăciun, de Paşte, de Bobotează sau Rusalii?

Mai rămâne ca de Paşte, în locul bradului pe care-l împodobim la Crăciun cu globuleţe şi daruri, să ne batem la piaţă pe reduceri la cruci cu Isuşi răstigniţi pe care să le decorăm apoi în sufragerii, cu iepuraşi şi ouă roşii...
Marile magazine ar putea vinde giulgiuri, săbii, bice şi coroane de spini.
Coca-cola ar putea face o promoţie cu licoare roşie, pe care ar pute-o vinde şi flambată, pe stradă, intru purificare.
Cât despre faţadele şi grădinile caselor, oamenii ar putea să-şi asambleze acolo propriile scene de pe dealul Golgotei.
Copiii ar putea să se sperie reciproc, costumaţi in Irozi, Caiafe, Iude şi alţii asemenea...
Iar statul ar putea pune o taxă pe... gratuitatea luxului de a fi beneficiarul Luminii Sfinte.

V-am oripilat? Cam aşa se poate traduce spiritualitatea şi sfinţenia care inconjoară de obicei, de sărbători şi nu numai, crestinatatea "occidentala".
Câh!

P.S.: Sa nu fiu acuzata iar de ipocrizie, am dat si sms-uri, am urat si celor care poate nu meritau. Pana la urma, despre iertare si altele asemenea era vorba, parca?:)

3 comentarii:

Florin O. spunea...

Curat câh :)

Politicienii au adus lumina? Eu am citit ca patriarhul daniel a inchiriat un avion ca sa aduca lumina de la Ierusalim. Si dupa ce a ajuns la bucuresti au venit preotii din tara cu elicoptere inchiriate sa ia lumina de aici.

http://cotidianul.ro/patriarhul_daniel_aduce_lumina_sfanta_de_la_ierusalim_cu_charterul-81168.html

Ce spiritualitate vrei de la oamenii de rand cand patriarhul arunca cu banii de parca am fi elvetia? Asta imediat dupa ce a zis despre criza ca este "rezultatul lacomiei, al castigului nedrept, al evaziunii fiscale la nivel mondial".

Dalia Pușcă Solon spunea...

Lumina Sfântă din Ierusalim a ajuns şi în Bucovina. Un avion de la Ierusalim a aterizat pe aeroportul Ştefan cel Mare din Suceava.
O delegaţie formată din mai mulţi prelaţi şi de către Gheorghe Flutur au primit Lumina Sfântă.
http://www.realitatea.net/lumina-sfanta-a-fost-adusa-de-inviere-de-la-ierusalim_499202.html

Anonim spunea...

De Înviere am fost la Sf. Anton. Din varii motive, nu am reuşit să stau la toată slujba. Dar atât cam am stat, m-am simţit excelent. Şi nu s-a călcat lumea pepicioare, şi nu s-a drăcuit, şi au venit şi câteva ţoape cu pantofi cu tocul de 12, spoite pe faţă mai ceva ca un curcubeu să ia lumină, dar care nici măcar nu îşi aduseseră lumânare. Şi, culmea, nu m-au interesat toate astea, pentru că am reuşit să nu dau absolut deloc atenţie la ceea ce se întâmpla în jurul meu. Te întrebai câţi ştiu ce sărbătoresc şi de ce, la Crăciun, de Paşte, de Bobotează sau Rusalii? Dar câţi ştiu ceva şi mai simplu: că de Înviere este bine (dar nu obligatoriu) să iei Lumină de la un bărbat, dacă nu reuşeşti să iei de la preot?

Toate cele bune
2G